print


06.08.2009.

Lađe na monitoru

Iako je Dunav celom dužinom kroz našu zemlju plovan, u odnosu na ostale vidove saobraćaja zastupljen je sa svega 4,7 odsto. Do sada nijedan domaći dinar kredita nije uložen u ovaj plovni put. Sve što je urađeno pomoć je EU. Tako će i donacijom Evropske komisije, vrednom 11 miliona evra, u naredne tri godine na Dunavu kroz Srbiju biti uveden rečni informacioni servis (RIS), kao najsavremenija tehnologija praćenja i nadgledanja plovidbe. Ugovor za izvođenje radova trebalo bi da bude potpisan u septembru. Evropska agencija za rekonstrukciju finansirala je izradu master plana i studije opravdanosti za unutrašnji vodni transport u Srbiji. Kako kaže Žaneta Ostojić- Barjaktarević, direktor Direkcije za unutrašnje plovne puteve, određeni su prioritetni projekti. Uklanjanje neeksplodiranih mina zaostalih iz NATO bombardovanja prvo je na listi. Sledi remont prevodnica „Đerdap 1“ i „Đerdap 2“. Prema tehničkoj dokumentaciji, za celokupno obnavljanje brodskih prevodnica na hidroelektranama potrebno je oko 66 miliona evra.

Tu je i projekat uklanjanja potopljenih brodova u zoni hidroelektrana „Đerdap“, zaostalih iz Drugog svetskog rata. Precizno su locirana 22 plovila, za čije je uklanjanje potrebno oko 13 miliona evra. Izmeštanje privremenog drumsko-železničkog mosta u Novom Sadu neophodno je jer most predstavlja ozbiljnu prepreku bezbednoj plovidbi. Na mestu gde je postavljen nisu ispunjeni uslovi u pogledu visine i širine plovidbenog otvora. Zbog toga su česti udari plovila u stubove mosta. EU je finansirala izradu projekta novog Žeželjovog mosta, koji će biti izgrađen uzvodno od privremenog drumsko-železničkog, a po obliku i formi biće isti kao stari srušeni Žeželjov most, ali savremene konstrukcije. Za izgradnju, za koju je već dobijena saglasnost EU za delimično finansiranje kroz fondove, Srbija i Novi Sad treba da izdvoje oko 30 miliona evra.

Na listi prioriteta je i regulisanje kritičnih sektora na Dunavu kroz bagerovanje i regulacione radove na mestima koja ne zadovoljavaju preporučene gabarite plovnog puta. Procena je da ti radovi koštaju oko 45 miliona evra za 11 kritičnih sektora. Najznačajniji su Apatin, Staklar, Futog i Beška.

KORIDOR KOJI ČEKA

Uz drumski i železnički Koridor 10, kroz Srbiju, dužinom od 588 kilometara, prolazi i Koridor 7 - Dunav, čiji potencijal naša
zemlja veoma malo koristi. Realizacijom projekata vrednih 260 miliona evra znatno bi mogao da se podigne nivo usluga, da se
privuku brodovi, turisti, nautičari...

T.Spalević
Večernje Novosti


Nazad



Ključne reči za povezane vesti:
Dunav, Vodni saobraćaj


Povezane vesti:

14.01.2011 Plovput nastavlja rad na pripremi D4D baze podataka
13.01.2011 Plovput na sastanku nacionalnih koordinatora Akcionog plana za Strategiju EU za dunavski region
22.12.2010 Plovput na ekspertskoj radionici „Informacione tehnologije, transport i istraživanje i razvoj“
16.12.2010 Obeležavanje reka Dunav i Tisa u zimskom periodu
10.12.2010 Plovput na plenarnoj sednici Centralne komisije za plovidbu Rajnom
09.12.2010 Evropska komisija usvojila Strategiju Evropske unije za dunavski region
19.10.2010 Plovput na sastanku saveta direktora projekta NEWADA
24.10.2010 Plovput održao predavanje o projektu WANDA na Građevinskom fakultetu
31.12.2010 Novi Sad - Saopštenje br. 23/10
10.12.2010 Novi Sad - Saopštenje br. 20/10
06.10.2010 Nastavak saradnje dunavskih administracija u okviru projekta NEWADA
30.09.2010 U Beogradu održan skup o implementaciji i finansiranju Dunavske strategije
29.09.2010 Plovput na godišnjoj konferenciji SEE programa
28.09.2010 U Beogradu održan skup o implementaciji i finansiranju Dunavske strategije
07.09.2010 Novi Sad - Saopštenje br. 18/10
03.09.2010 Novi Sad - Saopštenje br. 17/10
02.09.2010 Beograd - Saopštenje br. 15/10
02.07.2010 Plovput na sastanku upravnog odbora projekta WANDA
30.06.2010 Međunarodni dan Dunava (29. jun) obeležen u Srbiji
30.07.2010 Beograd - Saopštenje br. 14/10
26.06.2010 Plovput organizovao radionicu za stejkholdere projekta NEWADA u Srbiji
25.06.2010 Plovput domaćin statusnog sastanka projekta NEWADA
16.07.2010 Novi Sad - Saopštenje br. 15/10
14.07.2010 Novi Sad - Saopštenje br. 14/10
14.07.2010 Novi Sad - Saopštenje br. 13/10
21.06.2010 Beograd - Saopštenje br. 12/10
21.06.2010 Beograd - Saopštenje br. 11/10
18.06.2010 Novi Sad - Saopštenje br. 11/10
15.06.2010 Novi Sad - Saopštenje br. 10/10
14.06.2010 Novi Sad - Saopštenje br. 09/10
14.06.2010 Beograd - Saopštenje br. 9/10
12.06.2010 Novi Sad - Saopštenje br. 07/10
27.05.2010 Potpisan Finansijski sporazum između EU i Srbije za program pretpristupne pomoći IPA 2010
04.06.2010 Beograd - Saopštenje br. 8/10
02.06.2010 Novi Sad - Saopštenje br. 06/10
21.05.2010 Beograd - Saopštenje br. 6/10
26.03.2010 Plovput na sastanku eksperata za hidrotehnička pitanja Dunavske komisije
25.03.2010 Plovput na okruglom stolu posvećenom GIS-u na reci Savi
10.03.2010 Beograd - Saopštenje br. 3/10
12.02.2010 Plovput na GIS forumu održanom u Beču
06.01.2010 Plovput u sastavu srpske delegacije na sastancima vezanim za Dunavsku strategiju EU
16.02.2010 Novi Sad - Saopštenje br. 04/10
03.02.2010 Pančevo - Saopštenje br. 01/10
02.02.2010 Novi Sad - Saopštenje br. 03/10
29.01.2010 Novi Sad - Saopštenje br. 02/10
01.02.2010 Senta - Saopštenje br. 04/10
06.08.2009 Lađe na monitoru
27.06.2009 Dunav zaboravljena prečica na putu do Evropske unije
03.01.2009 Šansa plovi rekom
21.08.2006 Rekama otiču milioni evra

preuzimanje-dokumenata

informator

javne nabavke

foto-galerija

newsletter

Konkursi



Informator o radu
Registar administrativnih postupaka

Stakeholders' Forum


DAVID obrasci


post