Вести ![]() 13.12.2023.
Завршним догађајем пројекта „Успостављање VTS и гласовног VHF система на унутрашњим водним путевима“ у уторак 12. децембра у просторијама Лучке капетаније Београд званично је отворен први оперативни центар за надзор пловидбе. ![]() Представљању резултата пројекта и демонстрацијом рада новог система, присуствовали су помоћник министра за водни саобраћај Предраг Петровић, директор Агенције за управљање лукама Вук Перовић, представници Европске инвестиционе банке, Роберт Рафаел, вођа конзорцијума као и Љубиша Михајловић и Мирослав Грнчарски испред Дирекције за водне путеве. ![]() Присутнима се на отварању догађаја обратио господин Љубиша Михајловић који је поздравио представнике Министарства, Агенција и Дирекција, као и надзор, извођаче и представнике ЕИБ-а који су учествовали на реализацији овог значајног пројекта. „Након 10 година од успостављања РИС-а у републици Србији данас смо у прилици да представимо његова два нова сервиса која се односе на VTS и VHF гласовну комуникацију. Заједничком сарадњом МГСИ, Дирекције за водне путеве, лучке капетаније Београд, техничке јединице за помоћ при реализацији пројекта и наравно конзорцијума који је на терену имплементирао пројекат, промењене су све виталне хардверске и софтверске компонентне старог система, чиме је систему обезбеђена стабилност и могућност дуготрајне употребе“, закључио је Михајловић. Представљањем онога што је урађено, како по питању опремљености новог центра тако и са новим функцијама у оквиру Система за надзор и праћење пловила који је у надлежности Одељења за речне информационе системе Дирекције за водне путеве, Република Србија је обезбедила најмодернију технологију када је у питању систем за контролу водног саобраћаја. ![]() Значајним улагањем у водни саобраћај у протеклих годину дана па тако и издвајањем средстава за отварање овог важног оперативног центра и надоградњу постојећих система, Србија је направила важан искорак ка побољшању безбедности пловидбе, праћењу међународних стандарда и иновација које се тичу водног саобраћаја, изјавио је помоћник министра господин Предраг Петровић у обраћању окупљенима. “Министарство грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Републике Србије тренутно ради на реализацији већег броја различитих пројеката модернизације лучке инфраструктуре и обезбеђивања услова за безбедну пловидбу на унутрашњим пловним путевима у Републици Србији, који су део коридора Рајна-Дунав. могу рећи да ово није завршетак, већ почетак пројекта, будући да су његова пуна имплементација и примена тек пред нама и да ћемо тек у наредном периоду видети све бенефите које нам доноси увођење VTS и VHF система”. ![]() Додао је да министарство улаже значајне инвестиције у безбедност пловидбе, те је у протеклом периоду окончана адаптацију бродске преводнице “Ђердап 1“, у току је адаптација предводнице Ђердап 2, уклањање потопљене немачке флоте Другог светског рата из Дунава код Прахова, проширење AIS AtoNs система за навигацоно праћење и електронско обележавање пловног пута на реку Саву и други. Такође, министарство интезивно ради на пројектима развоја лучке инфраструтуре и проширењу капацитета лука Богојево, Прахово и Сремска Митровица. Како се кључно питање за пловидбу унутрашњим пловним путевима поред навигационих услова и безбедне пловидбе односи на квалификовану радну снагу и вештине пловидбе, Министарство развија пројекат изградње Националне академије за обуку чланова посаде и ванредне ситуације, која ће нам омогућити да школујемо своје морнаре, капетане и другу посаду, али и да ту могућност пружимо земљама у окружењу. Он је објаснио да је пројекат обухватио набавку, имплементацију и инсталацију опреме потребне за надзор водног саобраћаја, као и за комуникацију са пловилима из контролног центра, у коме ће оператери 24 сата дневно вршити контролу и управљање саобраћајем. Навео је да се VTS и VHF центар налази у Лучкој капетанији Београд. ![]() Презентацијом сегмената новог система и функционалности, Роберт Рафаел као вођа конзорцијума (Gamax, Novofer, Soft Bussines Union i Navitronica) скренуо је пажњу на могућности које ће оператери имати а тичу се комуникације у реалном времену са свим учесницима у пловидби па самим тим и могућност правовременог реаговања у свакој ситуацији која се тиче безбедности пловидбе на унутрашњим пловним путевима Републике Србије. ![]() Симулирањем комуникације Центра са пловилом, господин Мирослав Грнчарски начелник Одељења за обележавање водних путева, успешно је контактирао путем новог VTS система заповедника пловила „Истрајни 1“ и информисао се о пловидбеним условима у његовом тактичком окружењу. ![]() Директор Агенције за управљање лукама, господин Вук Перовић захвалио се свим учесницима на пројекту на изузетној сарадњи, професионалности и успешном завршетку читавог процеса имплементације овог значајног пројекта, уз посебан осврт на заједнички рад надлежног Министарства, Агенције за управљање лукама и Дирекције за водне путеве. ![]() ![]() Кључне речи за повезане вести: Повезане вести: |